Pomoc

"ALT-KOM" Podkarpacki Operator Telekomunikacyjny

"ALT-KOM" Podkarpacki Operator Telekomunikacyjny

POMOC TECHNICZNA ORAZ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

1 Najczęściej brak połączenia z internetem jest spowodowane zawieszeniem się któregoś urządzenia sieciowego „po drodze” od abonenta do serwerowni operatora. Pierwszą czynnością jaką musisz zrobić jest to wyłączenie zasilacza od routera lub oraz zasilacza od zestawu klienckiego (antena+ urządzenie odbiorcze) na około 15 sekund następnie włączyć z powrotem do listwy zasilającej. Czas pełnego restartu wszystkich urządzeń to ok 3 minuty.

Laptop computer and router device on the table

Przypominamy że listwa zasilająca powinna posiadać zabezpieczenie przeciwprzepięciowe oraz urządzenie odbiorcze powinno być obowiązkowo wyłączone z prądu podczas burzy !

2 Raz jeszcze sprawdź poprawność wszystkich połączeń.

3 Sprawdź czy kontrolki na routerze WiFi bądź na routerze odbiorczym (łącze w technologi 2,4 GHz) migają. Jeżeli nie to najprawdopodobniej nastąpiło uszkodzenie zasilacza.

4 Spróbuj podłączyć komputer z pominięciem routera. Aby to zrobić musisz wypiąć z routera przejściówkę PoE (ilustracja poniżej) z wpiętym zasilaczem (antena musi mieć zasilanie!) i wepnij do gniazda w komputerze lub laptopie.

5 JEŻELI TO NIE DAJE REZULTATÓW SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYMI SERWISANTAMI

FAQ

prawdź czy komputer posiada łączność z routerem. Przy połączeniu WiFi lub ethernet w obydwu przypadkach system Windows sygnalizuje że ma łączność z internetem. Jeżeli  nie ma możliwości otwarcia żadnej strony internetowej przyczyny należy szukać po stronie przeglądarki (spróbuj uruchomić stronę w innej przeglądarce) lub programu antywirusowego (wyłącz ochronę w czasie rzeczywistym na chwilę).

  • Jeżeli ikona wygląda następująco :
    Oznacza to że w komputerze jest wyłączona bezprzewodowa karta sieciowa (w laptopach najczęściej można ją włączyć poprzez naciśnięcie kombinacji klawiszy Fn+Fx gdzie x odpowiada klawiszom od F1 do F12, lub poprzez przesunięcie fizycznego przełącznika na obudowie) lub odłączony jest kabel sieciowy od komputera.
  • Jeżeli wyświetli się taka ikona oznacza to że masz dostępne połączenia i musisz na  nią  kliknąć a następnie wybrać nasz router z listy dostępnych sieci bezprzewodowych np. „TP-LINK_Dom” kliknąć na nią a następnie kliknąć przycisk „Połącz”. Po tej operacji system może poprosić nas o wpisanie hasła do sieci WiFi.

MAM POŁĄCZENIE Z ROUTEREM LECZ NIE MA INTERNETU

  • Jeżeli okaże się że komputer jest połączony ale nie ma internetu i ikona połączenia wygląda tak:
    bądź analogicznie dla połączenia ethernet przy ikonce „komputerka” jest znak żółtego wykrzyknika oznacza to że komputer posiada łączność z routerem, lecz to urządzenie nie ma komunikacji z urządzeniem odbiorczym lub użytkownik ustawił w „Ustawieniach karty sieciowej” ręcznie adres IP oraz adres DNS który nie jest właściwy. W takim przypadku wykonaj wszystkie kroki z pomocy technicznej (patrz wyżej) lub skontaktuj się z naszym serwisem.

    ZALECAMY ZAWSZE W USTAWIENIACH KARTY SIECIOWEJ W SEKCJI USTAWIENIA PROTOKOŁU TCP/IP V4 USTAWIANIE OPCJI „UZYSKAJ ADRES IP AUTOMATYCZNIE”
    W Zależności od systemu Windows wygląd ikon połączeń sieciowych może się nieco różnić!

POWYPINAŁEM KABLE Z ROUTERA I NIE WIEM JAK PODPIĄĆ

  • W takim przypadku musimy zacząć od opisu tylnego panelu routera

OPIS GNIAZD ROUTERA TP-LINK

  • Przycisk włączenia POWER – tu sprawa jest prosta jak chcemy żeby router był włączony to trzeba wcisnąć.
  • Gniazdo zasilania – wpinamy tam wtyczkę od naszego zasilacza. Najczęściej zasilacz 9V/ 500mA.
  • Port WAN – tu sprawa się komplikuje gdyż zależnie od skonfigurowania urządzenia wpinamy tu przejściówkę PoE (obrazek powyżej) która zapewni połączenie z anteną odbiorczą, a co za tym idzie połączenie z Internetem. Czyli kolokwialnie mówiąc „WAN” jest to „wejście” a porty „LAN” są to „wyjścia”.UWAGA: CZASEM MOŻE SIĘ ZDARZYĆ ŻE OPERATOR USTAWI ROUTER TAK ABY PRZEJŚCIÓWKA PoE BYŁA WPIĘTA W GNIAZDO LAN (np po uszkodzeniu portu WAN) NALEŻY WPIĄĆ WTEDY JĄ W GNIAZDO LAN.
  • Porty LAN – tu wpinamy wszystkie nasze urządzenia sieciowe podłączone kablem.
  • Przycisk WPS/RESET – jest to przycisk ułatwiający połączenie się z danym urządzeniem przez WiFi, nie należy go wciskać gdyż po wciśnięciu zmieni mam się dotychczasowe hasło do sieci bezprzewodowej na losowy ciąg cyfr i aby rozwiązać ten problem są 2 opcje o których będzie niżej. W nowszych routerach TP-LINK przycisk ten pełni funkcję resetowania urządzenia do ustawień fabrycznych.
  • Przycisk WiFi on/off – przycisk do wyłączania nadajnika radiowego. Po naciśnięciu wyłączymy możliwość łączenia się bezprzewodowo z routerem. Zalecamy nie wciskanie go.

W większości routerów bezprzewodowych opis taki wygląda podobnie, może zdarzyć się tak że przycisków „WPS” i „WiFi on/off” nie będzie a będzie tylko przycisk „RESET”. Są jeszcze Access pointy które posiadają tylko jedno gniazdo opisane „LAN”  i służy ono jako gniazdo „WAN”

NIE ŚWIECĄ MI SIĘ ŻADNE KONTROLKI NA ROUTERZE

  • W takim przypadku najczęściej (w 90% przypadków) problem leży w zasilaczu. Standardowy zasilacz do routera WiFi jest to zasilacz 9V 500 mA. Można zastosować także zasilacz 12V (zarówno do routera jak i zestawu odbiorczego 5 GHz).
    kontrolki które powinny się świecić bądź mrugać przy prawidłowym podłączeniu do routera, są to kolejno:

    1 Dioda sygnalizująca zasilanie routera w routerze bez emblematów a tylko z opisami dioda ta będzie nosić  nazwę „POWER”
    2 Dioda sygnalizująca pracę routera, w wersjach z opisami „SYS” bądź „SYSTEM”
    3 Dioda sygnalizująca pracę Access Pointa (Działa WiFi) opis „WLAN” lub „Wireless”
    8 Dioda sygnalizująca połączenie w porcie WAN, które jest najczęściej koloru niebieskiego i oznacza ze mamy w ten port wpięty kabel oraz jest połączenie między urządzeniem odbiorczym a routerem.Pozostałe diody to 4,5,6,7 które sygnalizują połączenie w portach LAN których w standardowym routerze mamy CZTERY i w routerach firmy TP-LINK są zazwyczaj ŻÓŁTE

WCISNĄŁEM PRZYCISK WPS I NIE MOGĘ SIĘ TERAZ ŁĄCZYĆ WSZYSTKIMI URZĄDZENIAMI

  • W takim przypadku są 2 opcje:

1.  Reset routera WiFi do ustawień fabrycznych przytrzymując przycisk „RESET” (opis przycisków i gniazd routera wyżej) oraz łączenie się przy pomocy hasła ustawionego domyślnie przez producenta (TP-LINK model tl-wr841n 2 anteny). W modelach starszych (np tl-wr741n jedna antena) oraz innych firm (8level, netis) po wyresetowaniu sieć będzie BEZ HASŁA i należy ją zabezpieczyć. Jak to zrobić ?  W TYM poradniku opisane jest to krok po kroku.

2. Zalogowanie się na stronę konfiguracyjną routera. Opisujemy to jak to zrobić TUTAJ

JAK ZALOGOWAĆ SIĘ NA ROUTER

  • Aby dokonać zmian w konfiguracji routera należy odwiedzić stronę logowania

JAKI ZASIĘG MA WIFI

  • W teorii jest to 100 m dookoła gdyż routery wifi w zdecydowanej większości posiadają anteny dookólne, lecz te 100 m jest to wynik w wolej przestrzeni. W budynku wszystko zależy od: umiejscowienia routera wifi, ilości ścian oraz stropów, konstrukcji budynku, grubości ścian. Może być w całym domu ale może też zdarzyć się taka sytuacja że w zaraz w pokoju obok lub piętro niżej może tego zasięgu nie być wcale lub może on być bardzo słaby.

JAK SPRAWDZIĆ SZYBKOŚĆ MOJEGO INTERNETU

  • Należy odwiedzić stronę Speedtest.pl i wcisnąć przycisk „START”. Po chwili pokaże się wynik z prędkością ściągania „DOWNLOAD” i wysyłania „UPLOAD”.

    Pragniemy przypomnieć również, że najwiarygodniejsze wyniki możemy uzyskać łącząc się z routerem przez kabel ! Prędkość w przypadku połączenia WiFi może się różnić znacząco w zależności od jakości połączenia (tzw. kreski zasięgu). Tylko wyniki przeprowadzone po kablu mogą być podstawą do skarg na szybkość działania internetu.

DO KIEDY MAM ZAPŁACIĆ ABONAMENT I GDZIE MOGĘ PŁACIĆ

  • Abonament należy zapłacić zawsze do 15 dnia każdego miesiąca za dany miesiąc. Czyli do 15 stycznia należy wykonać płatność za styczeń do 15 lutego za luty itd. Płacić można u nas w siedzibie firmy (nie pobieramy żadnych prowizji), na poczcie lub w banku (prowizja za opłatę) bądź przelewem internetowym. na numer konta bankowego który mamy podany W UMOWIE świadczenia usług dostępu do internetu.

PRZY PRZELEWIE INTERNETOWYM NALEŻY PAMIĘTAĆ ABY PODAĆ W TYTULE: Imię, Nazwisko i numer klienta, który znajduje się na książeczce opłat którą dostają Państwo od nas przy podpisywaniu umowy.